Poslovni bonton

Poslovni bonton

Ljudje radi sodelujemo z drugimi ljudmi, ki so nam všeč, jim zaupamo in verjememo

Ste v eni minuti pozabili ime osebe, ki ste jo pravkar spoznali? Ste nehote užalili stranko, ko ste hoteli biti zabavni? Ste že kdaj poslali e-pošto ali napisali post na Facebook in to kasneje obžalovali? Se v prestižnih restavracijah počutite neudobno? Ste med večerjo na Japonskem z japonskim poslovnim partnerjem palčke zabodli neposredno v riž, ker ste jih želii odložiti in opazili, da vas čudno gledajo? Vam je med večerjo vilica padla na tla? Kaj narediti? Napake in drobne nerodnosti v kakršnemkoli, poslovnem ali družabnem okolju, lahko resno ogrozijo dobro ime in uničijo poslovne odnose.

 

Tehnično zanje, izobrazba in izkušnje niso več dovolj za uspešno delo. Prav tako ni več dovolj, da imamo dober proizvod ali dobro storitev ter smo ob pravem času na pravem mestu. Uspeh v današnjem globalnem gospodarskem okolju se pogosto meri po tem, ali znamo vrteti plačke kot Japonec, ali znamo partnerjem iz Azije pokazati spoštovanje, ki jih pripada, ali si znamo zavezati pravo kravato ter imamo sposobnosti sklepanja odnosov kot najbolj izkušen politik. Še pomembneje: uspešni bomo, ko bomo znali poslovnim partnerjem pokazati, da jih spoštujemo in cenimo. Gre za sposobnost ujeti se z najrazličnejšimi tipi ljudi – od hišnika do predsednika države na vseh kontinetih.


Skupaj s sposobnostmi komuniciranja, pogajanja in motiviranja je poslovni bonton ena izmed osnovnih "mehkih znanj", ki ločuje zmagovalce od poražencev. Če se ne zavedamo kako naše ravnanje vpliva na druge, lahko resno ogrozimo poslovne odnose. Ste prepričani, da ste eden izmed tistih, ki je ljudem všečen, vam zaupajo in verjamejo?


Lepo vedenje in družabne malenkosti niso prirojene zgolj tistem, rojenim s srebrno žlico. Bonton je nekaj, česar se zlahka naučimo, prav tako kot se lahko naučimo igrati tenis ali klavir. Ko določeno vedenje pogosto ponovimo, postane rutinsko, o njem ne razmišljamo in postane del nas. Ko vsakodnevno upoštevamo pravila poslovnega bontona nam o njih ni več treba razmišljati, saj so del nas in se lahko osredotočimo na posel, ki ga moramo opraviti, ne da bi izgubljali čas z kolebanjem kaj storiti, da se ne bi osramotili.

 

Če si želite komunicirati učinkovito in uglajeno, imeti kompetitivno prednost pred drugimi, zloščiti svojo osebno blagovno znamko, prodobiti več samozavesti pri poslovnih in družabnih dogodkih, zgraditi trdne in dobičkonosne odnose s strankami, dobavitelji in sodelavci, nas pokličite.

Bonton kviz

Kviz o lepem vedenju na delovnem mestu in poslovnem svetu.

Kviz >>

Kako do službe?

Izšla je knjiga Kako do službe, avtorice mag. Tamare Guzelj. Kupite jo lahko v knjigarnah Mladinske knjige in na tej povezavi: http://www.uradni-list.si/zalozba/book?id=7152#!/Kako-do-sluzbe

Twitter

Je vaš šef Rus? - 5 napotkov kako komunicirati z nadrejenim iz Rusije: www.tamaraguzelj.si #poslovnibonton

Bonton in posel

E-poštna sporočila naj bodo kratka, jasna in jedrnata, predvsem pa slovnično pravilna.

Bonton

V e-pošto ne pišite ničesar, kar nočete videti na prvi strani časopisa.